Zaproszenie AUS

Jeżeli jesteś informatykiem lub pracownikiem branży ICT, chcesz zwiększyć swoją wartość, jako pracownika, zdobyć cenne kwalifikacje i otworzyć sobie drogę do dalszej kariery ta oferta jest dla Ciebie!

FOKUS Grupa Doradczo Szkoleniowa serdecznie zaprasza osoby z wykształceniem technicznym pracujące w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach
do udziału w Akademii Umiejętności Społecznych.

Cele:
Rozwinięcie cenionych kompetencji społecznych; umiejętności komunikacyjnych, negocjacyjnych, zarządzania zespołem i rozwiązywania konfliktów.
Zwiększenie szansy na przyspieszenie kariery zawodowej, poprzez unikalne połączenie wykształcenia technicznego z miękkimi umiejętnościami społecznymi

Harmonogram:

  • 5 bloków tematycznych rozplanowanych w ciągu roku
  • Indywidualne sesje coachingowe
  • Początek: wrzesień 2011
  • Zajęcia w zależności od grupy odbywają się w jednym z pięciu miast:
  • Gdańsk, Poznań, Łódź, Warszawa, Wrocław


Korzyści z uczestnictwa w programie:

  • Zajęcia prowadzą doświadczeni trenerzy – praktycy, na stałe współpracujący z renomowaną Grupą Doradczo Szkoleniową Fokus
  • Indywidualne doradztwo dla każdego uczestnika
  • Optymalna wielkość grup szkoleniowych (12 osób)
  • Europejski Fundusz Społeczny pokrywa do 80% kosztów szkolenia, materiałów edukacyjnych, noclegów i wyżywienia

Zainteresowane osoby prosimy o kontakt…

Ilość miejsc ograniczona.

 
Program AUS dla uczestnika

Czas trwania projektu dla Uczestnika:
Projekt obejmuje cztery trzydniowe szkolenia oraz dwudniowy trening otwierający.
Łącznie 14 dni, 112 godzin szkoleniowych.

Etapy projektu:
1. Rekrutacja (czerwiec-sierpień 2011)
2. Grupa otwarcia (wrzesień - październik 2011)
3. Szkolenia rozwijające umiejętności społeczne (listopad 2011 – kwiecień, czerwiec 2012)


Program Akademii:

I. GRUPA OTWARCIA (2 DNI)

Cele:

  • Wzajemne poznanie się Uczestników i Prowadzących
  • Wyznaczenie indywidualnych celów  do osiągnięcia w trakcie Akademii
  • Zbudowanie poczucia zaufania i otwartości
  • Identyfikacja wartości
  • Określenie zasad i norm pracy grupy
  • Zbudowanie zespołu


Program:
1. Witamy w Akademii Umiejętności Społecznych

  • Omówienie programu i celów projektu
  • Ćwiczenia integracyjno-komunikacyjne
  • Ustalenie zasad

2. Indywidualny plan rozwoju

  • Czym są umiejętności społeczne?
  • Moje cele rozwojowe i zawodowe
  • Jakie umiejętności chce rozwinąć?
  • Po czym poznam, że osiągnąłem/am pożądany rezultat?
  • Wizualizacja – ja za pół roku

3. Ja – czyli kto?

  • Co wnoszę do grupy?
  • Co chce otrzymać od pozostałych uczestników?
  • Moje mocne strony
  • Moje wartości, zasady

4. Skuteczny zespół

  • Zespół i jego rola
  • Zasady efektywnej współpracy
  • Role grupowe
  • Gry zespołowe

5. Standardy współpracy

  • Podział zadań
  • Ustalenie wspólnych norm i celów

6. Zawarcie kontraktu na wprowadzanie zmian po szkoleniu


II. SZKOLENIA ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE (W SUMIE 12 DNI)


A. Efektywna komunikacja z elementami inteligencji emocjonalnej (3 dni)

Cele szkolenia:

  • Identyfikacja własnego stylu komunikacji
  • Pogłębienie umiejętność precyzyjnego komunikowania swojego stanowiska (email, telefon, kontakt osobisty)
  • Pogłębienie umiejętności odczytywania emocji innych osób i adekwatnego reagowania na nie


Program:


1. Percepcja

  • Jak odbieramy wrażenia zmysłowe
  • Rola wyobraźni i inteligencji w procesie postrzegania

2. Przebieg procesu komunikowania się

  • Rola nadawcy i odbiorcy
  • Bariery komunikacyjne
  • Trzy kanały odbioru informacji
  • Komunikacyjne uszy von Thun’a

3. Narzędzia budowania porozumienia

  • Aktywne słuchanie
  • Zadawanie pytań
  • Parafraza, Klaryfikacja

4. Inteligencja emocjonalna

  • Rozwój samoświadomości i samoregulacji
  • Samokontrola emocjonalna – przegląd technik
  • Przyjęcie perspektywy drugiej osoby

5. Komunikacja zespołowa

  • Jak stworzyć warunki otwartości w grupie, np. na zebraniu
  • Ustalanie wspólnego stanowiska – jak dojść do kompromisu

6. Jakość komunikacji a efektywność działań

  • Analiza zagrożeń i korzyści otwartej komunikacji
  • Wymiana dobrych praktyk – udrażnianie komunikacji w firmie

7. Zawarcie kontraktu na wprowadzanie zmian po szkoleniu

B. Asertywność jako podstawa budowania relacji równorzędnych w pracy (3 dni)

Cele szkolenia:

  • Identyfikacja własnych stylów zachowania wobec innych
  • Rozwinięcie umiejętności asertywnego komunikowania się z innymi
  • Doskonalenie metod pozwalających realizować własne cele z poszanowaniem innych


Program:
1. Sztuka rozwijania asertywności:

  • Asertywność w kontakcie z samym sobą – moje poczucie godności
  • Postawa „Ja jestem ok. i Ty jesteś ok.” (analiza transakcyjna wg. E.Berne)
  • Sprzymierzeniec wewnętrzny – jak z niego skorzystać
  • Moje prawa


2. Rzeczowe przekazywanie informacji

  • Fakty a opinie
  • Komunikat Ja/Ty
  • Wyrażanie potrzeb i emocji
  • Odpowiadanie na krytykę i pochwałę
  • Udzielanie informacji zwrotnej


3. Współpraca z klientem wewnętrznych i zewnętrznych

  • Analiza potrzeb jako baza do budowania satysfakcjonującej współpracy
  • Odkrywanie przekonań i potrzeb rozmówcy na podstawie jego wypowiedzi
  • Precyzyjne ustalanie rozwiązania
  • Uzyskiwanie zobowiązań



4. Granice jak je szanować i jak ich bronić

  • Asertywne domaganie się
  • Odmawianie
  • Przyjmowanie odmowy


5. Radzenie sobie z konfliktem

  • Analiza trudnych sytuacji zawodowych
  • Wypracowanie efektywnych metod działania


6. Zawarcie kontraktu na wprowadzanie zmian po szkoleniu



C. Automotywacja i motywowanie innych jako filary skutecznego realizowania działań (3 dni)

Cele szkolenia:

  • Wzrost samoświadomości
  • Zidentyfikowanie osobistych motywatorów i czynników demotywujących
  • Poznanie sposobów skutecznego wyznaczania celów
  • Pogłębienie wiedzy z zakresu motywowania.
  • Poznanie skutecznych narzędzi motywacyjnych
  • Wykształcenie nawyków skutecznego automotywowania i motywowania innych


Program:
1. Skąd się bierze entuzjazm i zaangażowanie

  • Rodzaje motywacji (motywacja wewnętrzna vs motywacja zewnętrzna)
  • Rola przekonań w psychologii osiągnięć
  • Efektywność osobista – jak ją rozumiem


2. Automotywacja jako proces zarządzania sobą

  • Drogowskazy, które wskazują mi drogę
  • Moja postawa wobec wyzwań i zmian
  • Sztuka realizowania własnych potrzeb i celów
  • Stopień satysfakcji z poszczególnych obszarów – koło życia
  • Koło dnia – na ile codziennie przybliżam się do swoich celów


3. Sztuka relaksu

  • Techniki oddechowe
  • Wizualizacja
  • Ćwiczenia fizyczne


4. Motywowanie innych

  • Samospełniające się proroctwo
  • Prawo Yerkesa-Dodsona a efektywność wykonywania zadań
  • Motywowanie przez modelowanie
  • Polska Mapa Motywacji
  • Pokolenie Y


5. Narzędzia motywacyjne

  • Pozytywna narracja – język korzyści
  • Rozmowy indywidualne
  • Spotkania grupowe


6. Zawarcie kontraktu na wprowadzanie zmian po szkoleniu

D. Skuteczne zarządzanie sobą w czasie    (3 dni)

Cele szkolenia:

  • Nabycie umiejętności wyznaczania priorytetów
  • Zwiększenie szansy na realizację obranych celów
  • Realne planowanie swojej pracy
  • Wzmocnienie zachowań asertywnych, wspomagających zarządzanie sobą w sytuacjach zawodowych
  • Rozwój umiejętności adekwatnej oceny własnego potencjału
  • Poznanie sposobów zwiększania własnej efektywności


Program:
1. Czym jest czas?

  • Ja i mój czas
  • Zagrożenia i korzyści subiektywności czasu
  • Rola uważności w radzeniu sobie ze stresem i optymalizacji działań


2. Zasady formułowania celów życiowych i zawodowych

  • Narzędzia skutecznego planowania (w oparciu o case study i indywidualne cele)
  • strategia Disney’a
  • zasada SMART
  • strategia Vonneguta’a
  • metoda SWOT


3. Wyznaczanie priorytetów

  • Jakie są priorytety w mojej pracy?
  • Zasady określania priorytetów i ich zastosowania w praktyce
  • Zasada Pareto
  • Matryca Eisenhower'a  
  • Zasada Parkinsona
  • Co dla mnie oznacza „cenić swój czas”


4. Długofalowe planowanie pracy

  • Model Wyniki-Działania-Kompetencje
  • Cele krótko, średnio i długoterminowe
  • Planowanie dnia
  • Szacowanie czasu pracy
  • Planowanie dnia i tygodnia pracy
  • Planowanie zgodne z dobowym rytmem i preferencjami
  • Narzędzia wspierające planowanie pracy

5. Co mi może przeszkodzić i jak temu zaradzić?

  • Złodzieje czasu pracy – praca w grupach
  • Plany awaryjne - dyskusja
  • Zwiększanie własnej skuteczności poprzez asertywne zachowania  - trening na bazie realnych sytuacji zawodowych


6. Podsumowanie programu Akademii Umiejętności Społecznych

  • Indywidualna analiza rozwoju kompetencji społecznych
  • Ustalenie dalszych działań rozwojowych



III. COACHING INDYWIDUALNY W OBSZARZE ROZWOJU KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH

Coaching indywidualny ma formę jednorazowej sesji (1,5 godziny). Pozwala to uczestnikowi na pracę nad sobą w obszarach rozwoju kompetencji społecznych, wypracowanie nowych – skutecznych nawyków działania, wprowadzanie w życie rozwiązań przy jednoczesnym korzystaniu ze wsparcia coacha.
W wyniku procesu coachingowego uczestnik uzyskuje:
Wsparcie w określeniu i realizacji celów zawodowych w tym również lepszej organizacji czasu pracy, efektywniejszego projektowania działań, przyjmowanie odpowiedzialności za wynik
Większą świadomość siebie i swoich działań
Większą efektywność w tym co robi

 
Informacje o projekcie „AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH DLA PRACOWNIKÓW ICT”
  1. INFORMACJA OGÓLNE:

    • Okres realizacji projektu: Od 01.06.2011 do 31.07.2012 roku;

    • Projekt ma charakter otwarty i skierowany jest do pracowników mikro, małych i średnich firm;

    • Szkolenia będą zrealizowane w min. 5 województwach.

  1. REKRUTACJA:

    • Projektem zostaną objęte 72 osoby (24 kobiety i 48 mężczyzn) z 45 firm mikro, małych i średnich;

    • Uczestnikami projektu mogą być osoby z wykształceniem wyższym technicznym:

W celu weryfikacji posiadanego wykształcenia prośmy o kserokopię dyplomu

    • Projekt skierowany jest do pracowników zatrudnionych w działach ICT lub pokrewnych.

Pojęcie sektora ICT

Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)wszelkie działania związane z produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz usług im towarzyszących, a także gromadzenie, przetwarzanie, udostępnianie informacji w formie elektronicznej z wykorzystaniem technik cyfrowych i wszelkich narzędzi komunikacji elektronicznej.

Sektor ICT (Information and Communication Technology) obejmuje produkcję urządzeń komunikacyjnych i informatycznych oraz usługi im towarzyszące. W niniejszym opracowaniu do sektora ICT zaliczono następujące działy Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD):

• 30 – produkcja maszyn biurowych i komputerów;

produkcja maszyn do pisania, maszyn do przetwarzania danych, maszyn liczących, kas fiskalnych, kopiarek, drukarek, faksów, serwerów, komputerów (przenośnych i stacjonarnych);

• 32 – produkcja sprzętu i urządzeń radiowych, telewizyjnych i telekomunikacyjnych;

produkcja komponentów elektronicznych, nadajników telewizyjnych i radiowych, aparatów telefonicznych dla telefonii przewodowej i komórkowej, central telefonicznych, odbiorników telewizyjnych i radiowych, sprzętu audio-video;

• 64.20 – telekomunikacja;

przekazywanie dźwięku, obrazu, danych oraz innych informacji przez sieć kablową, przekaźnik, łącze satelitarne lub transmisję radiową, łączność telefoniczna, konserwacja sieci telefonicznej;

• 72 – informatyka;

oprogramowanie systemowe, aplikacyjne, przetwarzanie danych, bazy danych, doradztwo w zakresie sprzętu komputerowego, wdrożeniowe, zarządzanie infrastrukturą IT klienta, usługi serwisowe.

Przyjęta tutaj klasyfikacja ma w dużej mierze charakter umowny. W skład sektora ICT wchodzą też np. usługi badawczo-rozwojowe (zaliczane odpowiednio do działów 72, 73 lub 74 PKD).

    • Wymagania dotyczące przedsiębiorstw:

      • W projekcie udział biorą firmy mikro, małe i średnie

      • Firma nie może być w upadłości lub likwidacji

      • Musi wnieść wkład prywatny (20% lub 30%)

      • Musi być podpisana umowa szkoleniowa i zapłacona faktura przed rozpoczęciem szkolenia

Załączniki do umowy szkoleniowej z przedsiębiorstwem:

  • Oświadczenie o wielkości Przedsiębiorcy

  • Oświadczenie o niespełnianiu przesłanek wykluczających z ubiegania się o pomoc publiczną w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

  • deklaracja uczestnictwa

  • lista uczestników z danej firmy

  • dokument rejestrowy przedsiębiorstwa

  • dokumenty związane z udzieleniem pomocy publicznej

  • Wysokość wkładu prywatnego